• Kleman Ágnes grafikája
  • 1

ÚJRA INDUL a bölcsődés korúak mozgásfejlesztő terápiája 3 éves kor alatti gyermekek szenzomotoros fejlesztésére.

 

A nem megszokott ütemben fejlődő gyermekek eltérő igényeinek felismerése a legfontosabb, képességeik korai fázisban való fejlesztése biztosítja a leghatékonyabb korrekciót.

Kiscsoportos foglalkozás, maximum 5 fővel, ezért bejelentkezés szükséges!

A 3 éves kor alatt megjelenő működési tünetek korai felismerésére és beazonosítására azért kell hangsúlyt fektetni, mely olyan idegrendszeri alapstruktúrák funkcionális és integrációs hiányosságait jelzi, melyek nélkül nincs sikeres iskolai beválás.

Fontos, hogy mindhárom fő működési területet / motoros, pszichés-kognitív, és szociális / figyeljük, ne csak a legzavaróbb területekre koncentráljunk. Ennek felismerése elsősorban a gyermekorvos, a védőnő, a gyermek neurológus, és a célirányosan képzett gyógypedagógus feladata.

A tünetek minél korábbi felismerése után különféle mozgásterápiák, pl. Szenzoros-integrációs terápia minél előbbi alkalmazásával sokat segíthetünk. A mozgásfejlesztő program az agyi funkciók érését és serkentését állítja a középpontba, mely által javul a figyelem, a koncentráció, a beszéd, a megismerő képesség, a szocializáció és finomodik a manipulációs készség is. Külön figyelmet szentel a téri irányok, a testséma megismertetésére és adekvát használatára, a mondókákkal, énekekkel való mozgás-ritmus, beszéd összerendezésére és a különféle ortopédiai problémák megelőzésére.

A változatos érzékszervi és egyensúlyi ingerek adásával normalizálódik az egyensúlyi rendszer, leépülnek a primitív reflexek, a test két oldalának integrációja jobban szerveződik. Fokozódik az idegrendszer integritása, ezáltal a gyerek képes lesz alkalmazkodni a külvilághoz.

TÜNETEK, MELYEKRE ÉRDEMES ODAFIGYELNI:

- A gyermek sokat sír,

- Nyugtalan az alvása,

- Mozgáskoordinációja nem az életkorának megfelelő,

- Tönkreteszi a játékait,

- Egyáltalán nem játszik egyedül,

- Hangos, vad, nehezen fékezhető,

- Túl visszahúzódó, kerüli a társaságot,

- Nem hagyja magát simogatni, irtózik a finom érintéstől,

- Megkésett a beszédfejlődése,

- Mozgásfejlődése túl gyors, ill. elhúzódó,

- A mozgásfázisok nem megfelelő időben, ütemben fejlődnek, felcserélődnek, kimaradnak, …

Nagyon fontos a NAPIREND! A gyermeknek szüksége van a kiszámítható, bizonyos mértékig előrelátható és tervezhető, megszokott napirendre, melyben biztonságban érezheti magát.

Az órákon rengeteg mozgásfeladatot gyakorolnak a gyerekek az anyukák aktív közreműködésével. Sok mozgásfejlesztő eszközt használunk: trambulin, karika, bújócső, különféle méretű labdák, forgók, hinták, zsámoly, pad, … ahol a gyermek fordul, kúszik, mászik, kapaszkodik, egyensúlyoz, billeg, forog, az-az LEKÜZD. Megtanulnak élni a képességeikkel!

Csoportvezető: Kulcsár Júlia TSMT terapeuta, Óvodapedagógus

Keddenként 10.00-tól, a létszám betelte után 11.00-tól is.

1 alkalom 1800 Ft, 4 alkalmas bérlet 1500 Ft/alkalom

Tel.:06 30 240 8393

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.