• Kleman Ágnes grafikája
  • 1
Iskola-előkészítő délután
November 13-tól, minden szerdán 13.00-16.00 óráig
Maximális létszám 6 fő/csoport
Csoportvezetők: Bánffy Réka zene- és meseterapeuta, Mátéfi Erika művészetpedagógus, tanító.
 
Hetente 1 x 3 órában várjuk azokat a nagycsoportosokat és ismétlő nagycsoportosokat,  akiknek szülei olyan iskola-előkészítést keresnek, amely a mechanikus feladatmegoldás helyett az iskolai beváláshoz szükséges képességeket fejleszti. Mindezt úgy, hogy a gyermekek számára ez nem teher, hanem élmény- és örömforrás. Tehát nem kisiskolást csinálunk az óvodásokból, hanem egyéni és különleges módszerekkel tesszük kompetenssé a gyermekeket saját tudásuk aktivizálására. Ezek az egyedülálló módszerek a hallásterápia és a fonomimika, meseterápiával és kézműves alkotással fűszerezve. 
hallásterápia alapvető célja a hallás funkció erősítése, melynek következtében javul a koncentráció, a tanulás minősége, a nyelvi és a kommunikációs képességek, valamint a kreativitás és a szociális viselkedés. A hallástréning speciális zeneművek segítségével támogatja az aktív odafigyelést és a kommunikációt.
fonomimika  motiváló és kedvelt olvasás-írás előkészítő módszer. A hang-betű megfeleltetés folyamatába közbeékel egy mozgásos fázist, melyben a az írásban rögzített beszédegységek felfogása és értelmezése egy vizuális jelrendszer segítségével történik. Valójában ez az olvasási folyamat lényege, ám itt játékos és élményszerű módszerekkel alapozzuk meg az olvasási készséget, mely így egyszerre információ és örömforrás a gyerekek számára. A mozgással összekötött beszéd mindig spontán figyelmet biztosít. A hangot és betűt jelképező gesztus (fonomimika) mozdulata a gyermekeknek örömet okoz, gyorsabbá teszi a rögzítést, a differenciálást és az összeolvasást. Ez a későbbiekben meggyorsítja majd az iskolai olvasástanulás technikáját, és megkönnyíti az összeolvasás mechanizmusát.
A meseterápia mesehallgatás, mesefeldolgozás, különböző alkotótevékenységek és relaxáció révén erősíti az önbizalmat, oldja a szorongásokat és segíti a személyiségben rejlő belső erőforrások feltárását és megerősítését.
A kézműves alkotás során a gyermekek finom-motorikája mellett fejlődik vizuális kifejezőkészségük, alakfelismerő- és formaképző készségük, fantáziájuk is, valamint a kreatív gondolkodás problémamegoldó lépéseit úgy gyakorolhatják, hogy közben a saját alkotásaikhoz kapcsolódó érzelmeik is pozitív megerősítést kapnak.

Mindezek mellett a Gordon módszer és a Waldorf pedagógia is hatással van programunkra, mely által a résztvevők jobban megismerik saját magukat, képességeik, készségeik kibontakoznak, fejlődnek. Ezalatt a hagyományos oktatási rendszerben szerzett kudarcaik feldolgozásra kerülnek, kimaradt alapjaik pedig pótlódnak. Egyedi programunkban mindvégig fontos szerepet kap a művészetpedagógia, a vizuális-, zenei, és dramatikus alkotás általi tudatos, élvezetes, és nagyon hatékony képesség-, készség- és harmonikus személyiségfejlesztés.

Jelentkezés és információ: Mátéfi Erikánál +36-30-305-9294

 

Varázsműhely

A Varázsműhely Művészeti Gyermekklub 2001. őszétől működik Budapest XVI. kerületében. Egy olyan egyedülálló kulturális műhely ez, mely alkotó művésztanárok vezetésével gyermekek komplex művészeti nevelését végzi nagy sikerrel, ahol az óvodás korosztálytól, a kalandozó kisiskolásokon keresztül, az alkotóvágytól lángoló nagyobbak is választhatnak a programokból. A Művészeti Gyermekklub célja és feladata, hogy az óvodai és az iskolai művészeti, esztétikai nevelést elmélyítse, kiegészítse; a hagyományos oktatási rendszerben kapott ismereteket bővítse, továbbfejlessze.

  • Default
  • Title
  • Date
  • Random